faen ta deg jaevla ku!

Hahah alltså rubriken talar för sig själv, hahah det är bara mailn som skulle fatta den förutom alla andra av de från fotbollslaget här. För dig hade jag min första träning men fotbolllaget här. Och det verkade inte allt för bra, jag har ju typ inga träningssaker med mig så jag sprang runt i cykelbyxor en t-shirt som jag tänkta ha med mig som mysispysis och springskor medan jag svettades som en gris, alltså nu talar vi om mer än kjell under en oerhört läcker, snygg (shit kommer inte på fler av hans ord, gahah jag förstår inte hur jag kan inte kommer ihåg dem) mattelektion. ja, ni kan ju iaf försöka föreställa er detta och sen så jag gör ni det typ två gånger värre och så är vi typ där. haha  Men alltså ag skojar inte, ni förstår inte hur varmt det är, alltså jag dör typ och så kommer folk typ i jeans och ba nä, men nu är det ju ändå ganska kallt. KALLT. alltså skojar de eller jag svettas typ dygnet runt, förutom i klassrummen för där har de typ bestämt att det ska vara minus grader. Det är typ omöjligt att bestämma vad man ska ha på sig på morgonen för att först och främst har de dresscode, man får inte ha shorts eller en klänning som är kortare än dit fingertopparna räcker och på linnebanden ska minst tre fingrar rymmas, vilket typ eliminerar 99 % av min packning. och alltså sen så ska man klä sig svalt men ändå varmt, så man inte fryser i klassrummet, men då istället när man kommer ut dör man typ av värme. helt sjukt. men ja som sagt hade min första träning idag och my coach sa ba: "have in mind that most of the girls never have played soccer before, so you don't have to over do it" och typ "well, you have played soccer for a while, right? cause you can see you know what you're doing" (vet inte om detta är de exakta orden men aja.) så det blir nog kul, när jag vant mig vid the heat.

Jag har inte trådlöst internet och måste typ hålla på och koppla om sladdarna i familjens datarum så har så har därför inte kunnat blogga tidigare och inte heller haft så mycket tid. har precis gjort bort första skolvecka och är ledig i fyra dagar nu. NICE. Det är Labor day på måndag :)men ja, jag har typ gått i skolan, börjat spelat fotboll, varit med den norska utbytesstudent som jag bor granne med ( och alltså jag kommer typ bryta på norska när jag kommer hem, bara så ni är bredda) och ja, inte så mycket mer.

Ikväll var vi på pasta party med the soccer team och det var trevligt, eftersom jag är senior tog jag med dessert (bronwnies som Nancy hade gjort med chokladbitar i) vi typ åt, lekte lekar, pratade, lärde ut norska osv, det var trevligt.

Här kommer lite blider ifrån kvällen, jag tog inga bilder men Mailn (den norska utbytesstuent som bor granne med mig tog och sen var den en tjej som ville pröva min kamera så jag hade bara några kort, men ska få av Mailns sen.




Här är en bild från Mailns familjs bakgård, vi svalkade oss lite i deras pool igår och var säkert i i typ en timme och snackade svenska och norska, eller rättare sagt jag pratade svenska och hon norska, sen kom steve hennes hostdad ut och sa " are you speaking english?" vi båda svarar "NOO" ha säger " you should, you're here to speak english" och idag sa han "next time I catch you to speaking swedish and norwegian, you will have to pay me a dollar" men alltså vi tror, och alltså tror att han bara skämtar. ( haha kul att vi inte vet) aja, hade tänkt att ta massa kort för det var värsta fint med solen på väg ner och allt, men deras vardagsrum har utsikt över poolen och där satt mamman, pappan och den yngsta sonen, så jag hade ingen lust att kliva upp i bikini och börja fota när de tittade ut. (hela väggen är typ fönster eller dörrar) men då tog jag istället ett kort igen Mailns rumsfönster efter vi gått upp. Och sen så hittade jag den nerest bilden på Mailns blogg, vilken är aningen bättre där du faktiskt kan se hur de ser ut på deras baksida. :)

Men ja, nu ska jag gå och sova. För imorgon ska jag, Mailn och hennes hostmom Debbie (det var hon som hämtade upp mig på flygplatsen när jag landade i Las Vegas)fara och shoppa lite saker, bland annat lite nya kläder och fixa en telefon :) och sen så ska jag och Mailn fixa lite med en överrraskning.


Good night!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Hej det låter som att du har det bra där borta i öknen. Du ska veta hur kallt det är här så njut av värmen :)

hur är din värdfamilj? och hur har du det i skolan? :)

jag tycker faktiskt att du kan ta och komma hem för jag saknar dig! puss

2010-09-06 @ 17:52:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0